De Perpetua Virginitate B. Mariae

Caput 21

Sed ut haec quae scripta sunt, non negamus, ita ea quae non sunt scripta, renuimus. Natum Deum esse de Virgine credimus, quia legimus. Mariam nupsisse post partum, non credimus, quia non legimus. Nec hoc ideo dicimus, quo nuptias condemnemus, ipsa quippe virginitas fructus est nuptiarum: sed quod nobis de sanctis viris temere aestimare nihil liceat. Possumus enim hac aestimatione possibilitatis contendere, plures quoque uxores habuisse Joseph, quia plures habuerit Abraham, plures habuerit Jacob; et de his esse uxoribus fratres Domini, quod plerique non tam pia quam audaci temeritate confingunt.

Tu dicis Mariam virginem non permansisse: ego mihi plus vindico, etiam ipsum Joseph virginem fuisse per Mariam, ut ex virginali conjugio virgo filius nasceretur. Si enim in virum sanctum fornicatio non cadit, et aliam eum uxorem habuisse non scribitur: Mariae autem, quam putatus est habuisse, custos potius fuit, quam maritus: relinquitur, virginem eum mansisse cum Maria, qui pater Domini meruit appellari.

A Virgindade Perpétua de Maria

Capítulo 21

Mas assim como não negamos o que está escrito, rejeitamos o que não está escrito. Cremos que Deus nasceu de uma virgem, porque o lemos. Não cremos que Maria se uniu a seu marido depois do parto, porque não o lemos. Tampouco dizemos isto com o intuito de condenar o matrimônio, já que a própria virgindade é um fruto do matrimônio, mas porque não caberia a nós julgar homens santos precipitadamente. Podemos, com efeito, nesta consideração de uma possibilidade, sustentar também que José teve várias esposas porque Abraão teve várias, Jacó teve várias, e que dessas esposas nasceram os irmãos do Senhor, o que muitos inventam com um desatino não tão piedoso quanto audacioso.

Tu dizes que Maria não permaneceu virgem. Eu reivindico ainda mais, que o próprio José também era virgem por causa de Maria, de modo que um filho virgem teria nascido de um casamento virginal. De fato, se a fornicação não convém a um homem santo, e não está escrito que ele teve outra esposa, mas, de Maria, com quem se julgava ter desposado, ele foi mais um protetor do que um marido, resta apenas que ele permaneceu virgem com Maria, aquele que mereceu ser chamado de pai do Senhor.